Главная » Статьи » Развитие ребёнка

Віночок любові до України

Формування у дітей любові до України, шанобливе ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу – завжди було одним із найважливіших напрямів роботи  нашого російсько-мовного дошкільного навчального  закладу.Дошкільний вік  є дуже важливим, оскільки саме в цей період відбувається формування культурно-ціннісних орієнтацій духовно-етичної основи відчуттів, мислення, починається процес національно-культурної самоідентифікації, усвідомлення себе в навколишньому світі. А тому дуже важливо, щоб діти різних національностей, які відвідують дошкільний заклад, усвідомили, що вони є частиною великої нації – українців, тому що вони живуть в Україні й відповідно мають бути громадянами   своєї Батьківщини, якою для них є Україна.  Берегом Дитинства для дітей дошкільного закладу є батьківський поріг, розквітла калина під вікном рідної хати, рідна мова, квітчастий вінок на голові дівчини, що являється  одним з найважливіших чинників, з яких формується становлення громадянської позиції та  національної свідомості.Тому завданням педагогічної діяльності  стало  питання  виховання дошкільників   через традиції, звичаї та обряди,  які пов’язані з народними оберегами, тобто  забезпечення  етнізації – природного входження дітей у духовний світ українського  народу. Вивчення й оволодіння здобутками минулої спадщини формує національно-свідомого громадянина. Пізнаючи традиції, розширюючи знання про народні обереги діти поступово отримують уявлення про втілену в художній та предметній творчості своєрідність українського народу.

«Коли вмирають звичаї і традиції, то вмирає і народ, бо це душа нації, його етнічне коріння.» (В.Скуратівський).

Виховуючи  у дошкільнят національні  почуття вирішуємо  відразу кілька виховних проблем: виховання патріотизму, любові до рідної країни;естетичне та моральне виховання дошкільників; формування громадянської свідомості.Дошкільна освіта – своєрідний оберіг, віночок, який надає дитині цілющу силу, захист, зміцнює та розвиває особистість, виховує громадянина, а Базовий компонент дошкільної освіти – це своєрідні стрічки, які мають магічну силу: захищають від негативного впливу, відсікають все не потрібне для розвитку дитини дошкільного віку.Ознаймлення дітей з віночком  починала  з уточнення й узагальнення початкових знань про український народ, його побут, тобто вияснили, що дітям  відомо з цього питання. Далі провела  заняття  «У куточку  народознавства», розглядаючи зібрані там матеріали. Ставила перед собою такі завдання: викликати інтерес до всього, що знаходиться у куточку народознавства, збагатити мову дітей  новими словами, поняттями, а найголовніше – зародити в дитячих душах відчуття гордості за талановитих людей, що жили і живуть на нашій українській землі.
На окремих  заняттях давала  дітям знання про український віночок. Український віночок –  не просто краса. Це символ добра й чудовий оберіг нашої української культури, а ще в ньому прихована чарівна сила рідної землі. В образі українського віночка  до дітей доходить живий голос історії, голос культури попередніх поколінь. Вплив кольору  українського віночка зачіпає не тільки емоційну сферу дитини, але і пізнавальні процеси і перш за все – мислення. Все це підводить до визначення кольору як ідеального, що пов’язане з матеріальним через емоції, почуття як їхнє інформаційно - енергічне співвідношення. Кожен колір викликає певні імпульси в головному мозку, які спонукають до тих чи інших дій. Головним при ознайомленні дошкільників з українським віночком та звичаями, які з ним пов’язані, є формування світоглядної свідомості. При цьому  використовуються такі методи та напрямки, характерною особливістю яких є емоційність, яскравість, цікавість.  Будь-яка інформація, якщо вона не підтримується почуттям та не викликає емоцій і вражень, швидко зникає в пам’яті.На прогулянці та під час інших видів діяльності (переважно ігрової та трудової)  закріпляла  набуті знання. Так, наприклад, у процесі творчої гри «Переукарня» закріпляла  знання обряду першого заплітання, а на заняттях з ручної праці вправляла малят у плетінні косичок (із стрічок, ниток, трави тощо). Плетіння віночків (з живих та штучних квітів) сприяє розвитку сенсорних здібностей, формувє естетичний смак, уміння підбирати кольори, розміри квіток. Вихователеві варто наголосити, що віночок – це символ дівочої краси, що найкращу жінку нагороджували колись вінком із колосся.
Проведення систематичної роботи з дошкільниками щодо ознайомлення з народними оберегами, сприяє ранньому прилученню їх до багатих скарбів духовної культури українського народу.
                                        

Категория: Развитие ребёнка | Добавил: metodist (30 Апр 2014)
Просмотров: 709 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]